Obchodní podmínky

Obchodní podmínky a podmínky účasti vystavovatele KreatiVUT 2026

Vysoké učení technické v Brně, se sídlem Antonínská 548/1, 602 00, Brno, Česká republika, IČO: 002 16 305, DIČ: CZ00216305, veřejná vysoká škola v režimu existence dle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, která se nezapisuje do obchodního rejstříku (dále jen „Poskytovatel“ nebo „VUT“), vydává v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) tyto podmínky účasti vystavovtele  na akci KreatiVUT 2026 (dále jen „Podmínky“):

 

I. Definice pojmů

  • Pořadatelem se rozumí Vysoké učení technické v Brně, IČ : 00216305, sídlem: Antonínská 548/1, 602 00 Brno, zastoupeno prof. Ing.et Ing. Stanislavem Škapou, Ph.D., děkanem Fakulty podnikatelské;
  • Akcí se rozumí prodejní výstava KreatiVUT organizovaná Pořadatelem ve dnech 28. března a 29. března 2026 v prostorách Fakulty podnikatelské Pořadatele a to v budově na adrese Kolejní 2906/4, 612 00 Brno;
  • Vystavovatelem se rozumí fyzická nebo právnická osoba, která odeslala závaznou přihlášku (registrační formulář) k účasti na Akci a jejíž přihláška byla Pořadatelem akceptována;
  • Návštěvníkem se rozumí jakákoliv osoba, která navštíví Akci.

 

II. Předmět smlouvy

  1. Pořadatel přenechává Vystavovateli do dočasného užívání vymezenou výstavní plochu a případně objednané vybavení, a to za účelem prezentace a prodeje zboží a služeb na Akci.
  2. Přesné parametry a vybavení výstavní plochy jsou uvedeny v přihlášce.
  3. Smlouva vzniká zaplacením nájemného dle faktury vystavené Pořadatelem. Neuhrazení faktury ve lhůtě splatnosti má za následek zrušení účasti Vystavovatele bez nároku na náhradu.

 

III. Cena, platební a storno podmínky

  1. Cena za pronájem výstavní plochy a případného vybavení je stanovena dle ceníku pořadatele takto:
    Položka Cena s DPH (21 %) Bez DPH
    pronájem za 1 m2 605 Kč 500 Kč
    stůl 96,80 Kč 80 Kč
    židle 50,50 Kč 40 Kč
    přípojka k elektrickému proudu – zásuvka ve zdi 193,60 Kč 160 Kč
    parkovné za druhé auto po celou akci 193,60 Kč 160 Kč
  2. Cena za pronájem zahrnuje pronájem sjednané plochy a základní služby pořadatele (označení a vyměření plochy, úklid po akci, parkování pro jedno vozidlo do 3,5 t a využití vybraných obslužných prostor).
  3. Pořadatel vystaví Vystavovateli daňový doklad - fakturu na základě přijaté závazné přihlášky. Smlouva o pronájmu je uzavřena až okamžikem úplného uhrazení faktury ve lhůtě její splatnosti. Neuhrazení faktury ve lhůtě splatnosti má za následek zrušení účasti vystavovatele bez nároku na náhradu.
  4. V případě prodlení Vystavovatele s úhradou nájemného je Pořadatel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. Tím není dotčeno právo Pořadatele na náhradu škody v plném rozsahu.
  5. Zrušení účasti Vystavovatelem musí být provedeno písemně (poštou nebo elektronicky na adresu Pořadatele). Vystavovatel je povinen uhradit Pořadateli následující storno poplatky z celkové ceny nájemného:
    • od 50 do 45 dnů před akcí – 30 %,
    • od 44 do 30 dnů před akcí – 50 %,
    • méně než 30 dnů před akcí – 100 %.
  6. Storno poplatky dle předchozího odstavce se hradí i v případě vyšší moci na straně Vystavovatele (např. nemoc, neúčast zaměstnanců, dopravní komplikace).
  7. Pořadatel je oprávněn zrušit účast Vystavovatele v případě, že vystavovatel poruší smluvní podmínky nebo organizační pokyny Pořadatele. V takovém případě nevzniká Vystavovateli nárok na vrácení již uhrazených plateb.
  8. V případě, že Pořadatel bude nucen akci zrušit z důvodu nenaplnění minimálního počtu vystavovatelů  nebo z důvodu vyšší moci (zejména živelní události, epidemie, zásahu veřejné moci nebo jiných mimořádných okolností), vrátí Vystavovateli již uhrazené platby po odečtení prokazatelně vynaložených nákladů souvisejících s jeho účastí. Vystavovateli v takovém případě nevzniká nárok na náhradu další škody ani ušlého zisku.

 

IV. Práva a povinnosti Vystavovatele

  1. Vystavovatel je povinen dodržovat platné právní předpisy, provozní a bezpečnostní řády budovy a pokyny Pořadatele.
  2. Vystavovatel odpovídá za všechny škody způsobené na majetku Pořadatele, Návštěvníků nebo třetích osob, které vzniknou jeho činností nebo činností osob, jež do prostor uvedl.
  3. Vystavovatel je povinen mít sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám.
  4. Vystavovatel je povinen zajistit bezpečnost svého stánku a veškerých věcí vnesených do prostor. Pořadatel neodpovídá za jejich ztrátu, odcizení nebo poškození, ledaže k nim došlo prokazatelně jeho zaviněním.
  5. Přenechání výstavní plochy nebo její části třetí osobě je možné pouze s předchozím písemným souhlasem Pořadatele.
  6. Vystavovatel je povinen být přítomen po celou dobu konání akce a mít stánek otevřený do konce otevírací doby. Porušení této povinnosti zakládá povinnost uhradit Pořadateli smluvní pokutu ve výši 2 000 Kč.
  7. Vystavovatel se zavazuje dodržet časový harmonogram průběhu akce dle čl. VI. těchto Podmínek. V případě porušení jakéhokoli ustanovení čl. VI. Podmínek je Vystavovatel povinen uhradit Pořadateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každé jednotlivé porušení.
  8. Reklama Vystavovatele je přípustná pouze v rámci pronajaté plochy. Jakékoli umístění propagačních materiálů mimo stánek je možné jen se souhlasem Pořadatele.

 

V. Práva a povinnosti Pořadatele

  1. Pořadatel si vyhrazuje právo výběru Vystavovatelů a umístění jejich stánků.
  2. Pořadatel je oprávněn jednostranně změnit organizační pokyny, zejména časový harmonogram, umístění stánků nebo způsob využití prostor, pokud je to nezbytné z hlediska bezpečnosti, hygieny nebo provozu.
  3. Pořadatel je oprávněn vyloučit Vystavovatele z akce v případě, že poruší smluvní podmínky. V takovém případě nemá Vystavovatel nárok na vrácení již uhrazených plateb.
  4. Pořadatel neodpovídá za škody způsobené vyšší mocí, zejména živelními událostmi, zásahy veřejné moci nebo nepříznivou epidemiologickou situací.

 

VI. Časový harmonogram průběhu akce

  1. Pronajímatel připraví plochu stánku tak, aby 28. 3. 2026 v 6:00 byla plocha stánku označena, vyměřena dle požadavků v rezervačním formuláři a vybavena objednaným nábytkem a vybavením.
  2. Pronajímatel zpřístupní vjezd na parkoviště fakulty 28. 3. 2026 od 6:00. Vystavovatel bere na vědomí, že vjezd na parkoviště je povolen pouze vozidlům do 3,5 t.
  3. Parkování přímo před hlavním vchodem je možné jen za účelem vyložení zboží, po dobu nezbytně nutnou k vyložení zboží. Poté musí být vozidlo zaparkováno v prostoru vyhrazeném pro Vystavovatele.
  4. Vystavovatel započne s instalací stánku nejdříve 28. 3. 2026 v 6:00 a instalaci ukončí nejpozději v 9:50. Od 9.30 bude vchod do budovy z vnější strany uzavřen. Zadní vchod do budovy bude otevřen až v 10:00. V 10.00 bude prodejní výstava zahájena, otevřením budovy Návštěvníkům.
  5. Instalace stánku Vystavovateli den před výstavou není možný z provozních důvodů fakulty (fakulta je v pracovních dnech, z důvodu výuky, otevřena a volně přístupná do 21 hodin).
  6. Vystavovatel bere na vědomé, že 28. 3. 2025 bude od 9:30 vjezd na parkoviště možný pouze za poplatek. Parkování Vystavovatelů bude zajištěno na parkovišti pro zaměstnance.
  7. Akce bude v sobotu 28. 3. 2026 ukončena v 18:00, uzavřením prostor pro Návštěvníky. Vystavovatelé jsou povinni na své náklady a zodpovědnost zajistit bezpečnost stánku před odchodem z budovy. V mimořádných případech, na základě žádostí Vystavovatele, je možné zboží uskladnit přes noc v uzamčené učebně ve 2. patře budovy.
  8. Nejpozději v 19:00 opustí všichni Vystavovatelé budovu a budova bude uzavřena. V době uzavření budovy se v prostorách výstavy mohou pohybovat pracovníci úklidu, správy objektů a hlavní pořadatelé akce.
  9. V neděli 29. 3. 2026 bude budova otevřena pro Vystavovatele od 8:30. Vystavovatelé se při vstupu prokazují svou jmenovkou. Samotná výstava pro Návštěvníky bude zahájena v 10:00 a ukončena v 16:00.
  10. Vyklízení prostor Vystavovatelem je možné od 16:00. Vystavovatel předá Pořadateli prázdný prostor, pouze vybavený zapůjčeným vybavením. U vchodu do budovy budou umístěny nádoby na odpad.
  11. Veškeré škody a poškození vzniklé během akce na pronajatých plochách a vybavení se Vystavovatel zavazuje odstranit na své náklady v co nejkratší době, případně vzniklou škodu uhradit. Pořadatel nenese odpovědnost za škody způsobené Vystavovateli Návštěvníky Akce.
  12. Vystavovatel je povinen předat prostor Pořadateli zpět nejpozději do 18:00, kdy bude zahájen úklid. Vystavovatel je povinen opustit budovu nejpozději ve 20:00, kdy se budova uzavírá.
  13. Podrobné organizační informace obdrží vystavovatel v pokynech před zahájením výstavy.

 

VII. Zpracování osobních údajů

  1. Pořadatel zpracovává osobní údaje vystavovatelů v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
  2. Osobní údaje jsou zpracovávány za účelem administrace účasti na akci, fakturace a propagace akce. Údaje mohou být použity k zasílání obchodních sdělení souvisejících s obdobnými akcemi pořadatele.
  3. Vystavovatel dává souhlas s pořizováním fotografických a audiovizuálních záznamů z akce a jejich využitím k propagačním účelům pořadatele.

 

VIII. Závěrečná ustanovení

  1. Smluvní vztah se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem (zák. č. 89/2012 Sb.).
  2. K projednání případných sporů jsou příslušné soudy České republiky, místně příslušné podle sídla pořadatele.
  3. Tyto podmínky jsou nedílnou součástí přihlášky k účasti na akci KreatiVUT 2026.